Merhaba blog takipçilerimiz bugün sizlere LFS 'de en iyi drift yapmanızı sağlayacak ayarları paylaşacağım.Öncelikle ayarlarımızdan başlıyorum , hemen sonrasında tekniğine geçeceğim
Öncelikle frenlerden başlıyoruz ayarları yukarıda gördüğünüz gibidir.Bu ayarın amacı el frenine bastığınız anda ön tarafı kitleyip arka tarafın dönüşe geçmesini sağlamak olacaktır.
Süspansiyon ayarlarımız yukarıdaki gibidir sizin için en iyisi aracın arkasını çok az basık tutarak kaydırmayı sağlamaktır böylece hem yol tutuşu güzel olacaktır hemde işinize yarayacaktır
Dönüş ayarları yukarıdaki gibidir isterseniz kendinize göre düzenleyebilirsiniz
Şimdi geldik çok önemi olan biryere öncelikle şunun bi açıklamasını yapayım neden kilitli değilde açık difransiyel kullanıyorsun diye soranlarımız olacaktır açıklaması ; kilitli diffarensiyel iki aksın kilitlenerek aynı hızda dönmesini sağlar.Bizim ise drift yaparken amacımız aynı dönmesini sağlamak değildir.Örnek veriyorum el freniyle önü kitlediğiniz zaman ve tekrar gaz verdikten sonra tüm tekerlekler aynı döneceği için araç yol tutuşu kazanacaktır buda bizim için olmaması gereken bir durumdur. Şimdi gelelim viteslere (sağ alt köşe) drift yaparken en önemli unsurlardan biride vitestir.Çünkü vites viraja nekadar hızla gireceğinizi belirler.Eğer ayarları üstteki gibi yaparsanız 3. viteste araç yaklaşık 120 km/h hızı bulacaktır buda drift için ideal bir hızdır.
Lastik ayarıda yukarıdaki gibidir amaç ve kullanıma göre değiştirilebilir.Ve ayarlarımızı yaptıktan sonra geldik işin can alıcı kısmına şimdi drift zamanı nasıl yapacağınızı ve virajları nasıl alacağınızdan tutun viteslerin püf noktasına kadar anlatacağım :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kalkışımızı 1. Vitesle gerçekleştirdik son gaz basıyoruz
2. Vitese attık arabayı devir aldırıyoruz
3.Vitese aldık son gaz gidiyoruz
Buraya dikkat edelim şimdi anlatıyorum ; şimdi tam araba devirini alırken viraja girmeden göz kararı 1 veya 2 saniye önceden arabanın el frenine dokunuyoruz 1 saniyeden kısa bir süre basıp hemen çekiyoruz elimizi ve direksiyonu olabildiğince sağa kırıyoruz bir bakmışızki arabamız yan yan :)
Şimdi geldik işin en güzel noktasına virajdan çıktık arabayı yine son gaz ilerletiyoruz bakın aşağıda gördüğünüz fotoğraf viraja gelmeden önce çekildi eğer önünüzde gördüğünüz viraj bunun gibiyse el frenini viraj düzlüğünden hafif kıvrımına gelen yerde çekiyoruz ve bırakıyoruz araba yeniden güç alıp kaymaya başlayacaktır en güzel kaymalardan biridir aşırı zevk verir
Gördüğünüz gibi araç viraja girdiğinde direksiyon sağa kırık çünkü hem kayması kaydıktan sonrada toparlaması lazım
Viraj çıkışındada bir güzel toparladık artık düzeltebiliriz aracı
Bir sonraki virajada güzel girdik ve artık siz bu işi başaracaksınız buna inanıyorum eminim :)
Benim yardım edeceğim yerler bunlardı , buna ek olarak aracın gücünü arttırmak için tweak ayarları kullanılabiliyor ama doğal drift yapmak isteyenlere , hasta olanlara anlattığım bir konuydu.Tamamen kendi anlatımımdır , anlamayan olursa konu altından yazabilir en geç 2-3 saat içerisinde dönüş yaparım hiç sıkıntı olmaz :) Hepinize iyi oyunlar dilerim ...
Ha birde unutmadan , çok ufak bir fragman iyi seyirler. :)
https://www.youtube.com/watch?v=vU3jII3glr0